סיבים אופטיים
קצא"א מובילה את הפרויקט הלאומי לפריסת סיבים אופטיים באורך של כ-260 ק"מ, תוך שימוש בתשתיותיה הקיימות בין נמל החברה באשקלון לבין נמלה באילת, בין הים התיכון לים סוף.
סיבים אופטיים
קצא"א מובילה את הפרויקט הלאומי לפריסת סיבים אופטיים באורך של כ-260 ק"מ, תוך שימוש בתשתיותיה הקיימות בין נמל החברה באשקלון לבין נמלה באילת, בין הים התיכון לים סוף.
הפרויקט עתיד להפוך את מדינת ישראל למרכז דיגיטלי אזורי ולמסדרון תקשורת משמעותי במזרח התיכון, שיקשר בין אירופה למדינות המפרץ ואסיה.
קצא"א זיהתה את המגמה העולמית לשימוש בתשתיות קיימות ואת יכולתה לנצלן כתשתיות למטרות חדשניות אחרות ובעיקר לתשתיות דיגיטליות של סיבים אופטיים.
היתרון הבולט בתוואי הצינור של קצא"א הינו היותו גשר יבשתי רציף, מהיר ומאובטח בנתיב קצר, בין הים התיכון לים סוף. פרויקט הסיבים האופטיים יתרום לקידום שיתופי פעולה מסחריים וטכנולוגיים בין ישראל למדינות שונות מכל קצוות תבל, בדגש על המדינות עימן נחתמו הסכמי אברהם. פרויקט הסיבים האופטיים הוא בשורה של ממש שיאפשר אספקת תקשורת סדירה ומהירה לתושבי הדרום, יגדיל משמעותית את היצע מקומות העבודה בתחום ההיי-טק בדרום, ואף יהווה נקודת חיבור נוספת של ישראל לעולם במקרה של כשל בנקודות התקשורת הצפוניות.
במסגרת הפרויקט, מתעתדת קצא"א להקים במתקניה באשקלון ובאילת שתי תחנות נחיתה, אשר יחוברו לכבלים התת ימיים שיגיעו מאירופה (לתחנה של קצא"א באשקלון) ומאסיה והמזרח התיכון (לתחנה של קצא"א באילת), ויחוברו לסיבי התקשורת שיונחו בתוואי החברה. כמו כן, בצד הדרומי תתחבר החברה למעבר גבול רבין (ערבה) לצורך חיבור עם ספקי התקשורת בירדן.
על פי התוכנית, החברה תעשה שימוש בטכנולוגיית תשתית סיבים אופטיים מתקדמת וחדישה ביותר, בה משתמשות חברות התקשורת וחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם. קצא"א תחכיר את הסיבים לחברות בעלות רישיון תקשורת ישראלי, לתקופה ארוכה ואלו יאירו עבור לקוחותיהן את הסיבים האפלים. כל חברות התקשורת המקומיות תוכלנה כאמור, לעשות שימוש בתוואי החברה בין אשקלון ואילת לטובת תושבי הדרום.
פרויקט הסיבים האופטיים ישמש גם לניטור ובקרה של קו הדלק, דבר שיאפשר זיהוי של כל שינוי בתווך הקרקעי (לדוגמא, חפירה, חדירה או פריצה של הצינור וכו'), ובכך יספק מעטפת נוספת לבטיחות מערכות החברה.