היתר עבודה ותיאום
שמורת עברונה כיום פתוחה לציבור, ומבקרים בה אלפי מבקרים מידי שנה
קצא"א הינה חברה העוסקת בהולכת נפט גולמי ותזקיקי נפט באמצעות צנרת תת-קרקעית בפריסה ארצית. קווי הדלק עוברים בתחומי רשויות מוניציפאליות רבות, חוצים אזורים חקלאיים ועירוניים וכן תשתיות ארציות כגון: כבישים, מסילות רכבת, קווי חשמל, קווי מים, כבלי תקשורת ומערכות על ותת-קרקעיות נוספות.
לאור כל זאת, קיים צורך בהנחיה, תיאום והגדרה של כלל הפעילויות הטכניות והבטיחותיות הנחוצות לפעילות בסביבת קווי הדלק. מטעמי בטיחות ועל פי דין, כל פעולה בסביבת תשתיות הצנרת מחייבת תיאום פרטני עם החברה.
לקבלת מידע ופרטים נוספים על תיאום עבודה וקבלת היתרים נא לפעול בהתאם להנחיות שלהלן :
1.חברת קצא"א מקבלת פניות לתיאום דרך המערכת הלאומית לתיאום תשתיות.
2. כתובת לפניה למערכת: is-il.creatio.com
3. בפניה לקבלת נתונים (רצועת קו קצא"א) או בתיאום ראשון – יש להעביר על מפה בקנה מידה גדול (סביב 1:50,000) על רקע קואורדינטות ארץ ישראל החדשה, קובץ אחד בפורמט PDF וקובץ שני בפורמט DWG, עם אזור הפרויקט מסומן בצבע בולט. מדובר במפת הִתְמַצְּאוּת פשוטה בקנה מידה גדול עם גבולות אזור העבודה מודגש.
4. השרטוטים המוגשים ביחד עם הבקשות לאישור העבודה עוברים מספר תחנות עבודה, לכן יש לדאוג לשלוח את המפות והבקשות במדיה מגנטית.
5. בפניה יש לפרט את מהות העבודה בצירוף מכתב פניה (פורמט PDF).
6. במקרה של חצייה יש להגדיר את התשתית המתוכננת (צינור מים, ביוב, דלק, גז, כבל חשמל, תקשורת וכו') מידות הגוף החוצה (כגון קוטר) סוג החומר החוצה (לדוגמא : מתכת/פלסטיק/בטון וכו').
7. פרויקטים מחוץ לרצועת הקווים מקבלים תשובה ואישור מהיר.
8. פרויקטים שכרוכים בעבודות ברצועת קו של קצא"א מגיעים לדיון פנימי של קצא"א להגדרת תנאים הנדסיים של חצייה (הצטלבות ).
9. כל פעולה שתהיה בגבולות הרצועה, כולל מדידה, מחויבת באישור בכתב מקצא"א, בתיאום מראש ופיקוח צמוד של פקח קצא"א.
10. בתהליך אישור תכנון נדרשות מדידות מיקום ועומק צינור הדלק בנקודת ההצטלבות ע"י חברה שמתמחה באיתור תשתיות בשיטה ללא הרס-שאיבת עפר ללא כל חפירות עם כלי הנדסי בליווי מודד מוסמך.
11. תכנון חצייה של קו הדלק יכלול שרטוטים של תנוחה, חתך לאורך קו הדלק ולרוחב קו הדלק, רום תחתית הצינור (IL) רום מפלס עליון הצינור (TL), רום הקרקע על רקע קואורדינטות ארץ ישראל החדשה.
12. עבור הצטלבות עם חפץ מוליך יש לבצע תכנון הגנה קטודית. ככלל יש לתכנן שהחציה תהיה ניצבת לצינור הנפט ולפחות 2 מ' מתחתיתו (IL) לכל רוחב הרצועה (של איזור החצייה)
13. חברת קצא"א חייבת קשר ישיר עם היזם (בעל שליטה על תשתית המצטלב עם קו הדלק) ולצורכי כך נציג היזם חייב לחתום על "כתב בקשה למתן היתר" שנשלח בתום אישור תכנון ולחתום על נספח ביטוח מתאים.
14. יש לקחת בחשבון דרישות בטיחותיות עבור עבודה ברצועת קו של קצא"א.
15. עבור תיאום ביצוע מדידות לצורכי תכנון, נדרשים מפת התמצאות בקנה מידה גדול (סביב 1:50,000).
16. במידה שמדובר באיתור תשתיות לאורך קו קצא"א ניתן להגדיר אזור העבודה גם ע"י מד קילומטרים של קו הדלק. למען הסרת ספק, כל פעולת איתור תבוצע עם שיטות איתור ללא הרס (מגנטי – השראתי ו/או שאיבת עפר).
17. לאחר גמר ביצוע עבודה יש להעביר שרטוטי AS MADE של העבודה בפורמט PDF ו-DWG.
בנוסף, בשער המידע לרישוי ולבנייה ניתן למצוא ריכוז כל המידע הרשמי בתחום.